travel

3 motive pentru care merită să pui Viena pe lista ta de călătorii! #AGTakingOverVienna

Here I am… În aeroport, cu o întârziere de 1 h (până acum). Așa că am zis să scriu acest articol cât încă am toate lucrurile fresh în minte. Știind că se apropie ziua de naștere a mamei, mă gândeam la ce cadou să-i fac. Am renunțat de mult la lucrurile materiale și am pus accentul pe cele… sentimentale? Cert este că voiam să îi fac cadou o experiență de neuitat. Și pentru că mi-a plăcut atât de mult tot acest trip, am zis să vă dau și vouă 3 motive pentru care ar trebui să-l faceți:

(later update – am văzut că am scris destul de mult, așa că vă las câteva melodii din noul album YO by INNA, pe care să le ascultați pe parcurs)

INNA – Gitana (from the album ”YO”)

1. THE BUDGET

Bugetul este unul din primele lucruri care ne vine în minte în momentul în care planificăm o vacanță. De la costurile de cazare & zbor, până la cele de pocket money sau bani de buzunar mai pe românește, trebuie să luăm în calcul toate cheltuielile pentru a vedea dacă ne încadrăm sau nu. Recunosc, eu nu am făcut acest lucru la început. Am văzut că biletele de avion au fost destul de ieftine (în jur de 150€ dus-întors cu bagaj și priority pentru 2 persoane – și dacă le luați din timp puteți obține chiar un preț mai mic) și am zis că voi vedea după. Cu aproximativ o lună înainte, când am intrat să caut cazarea, am fost surprins – și nu în modul plăcut – în momentul în care am văzut prețurile.

Mă așteptam la ceva 150-200€/noapte, însă unele hoteluri (care să arate ok și să fie și într-o zonă bună) ajungeau chiar la 500-600€. După câteva minute de căutare am găsit hotelul RUBY MARIE cu prețuri care începeau de la 118€/noapte. Văzând locația (fix la intrarea pe strada Mariahilfer Strasse – o zona perfecta pentru shopping & restaurante/cafenele, cu acces rapid la zonele cu obiective turistice) și cum arată camerele, mi-am pus un mare semn de întrebare. Făcând puțin research, am aflat de fapt despre conceptul LEAN LUXURY, promovat de lanțul hotelier RUBY HOTELS, care oferă facilitățile de strict necesar oferite de competitori, la un preț redus. Foarte redus. Dacă nu mă credeți, aruncați o privire pe Booking și vă veți convinge singuri.

Deși camerele nu sunt exagerat de mari, au un design aparte (și un amplifier Marhsall). Acesta este, de fapt, mindset-ul pe care merg cei de la RUBYDe aici și prețul redus. N-am apucat să fac poze la cameră, asta e luată de pe Google, însă camera în care am stat noi era cu o idee mai mare decât ce vedeți în poză. Iar faptul că am stat la etajul 7 ne-a oferit un view absolut minunat (vedeți video-ul de pe IGTV – Mornings at Ruby Marie pentru mai multe).

BREAKFAST INCLUDED
Unul din lucrurile după care mă uit în momentul în trebuie să caut un hotel este micul dejun. Îmi intru destul de greu în mood dimineața. Îmi trebuie un duș, o cafea bună și ceva lângă, de preferat un croissant. Iar la RUBY MARIE am avut, pe lângă toate astea, și o terasă cu umbră + din nou, view-ul superb. Pe lângă produsele de patiserie și panificație, puteți alege diverse sortimente de brânzeturi și mezeluri. Also, puteți găsi și variante vegane foarte gustoase. Yup, I’ve tried them all.

Self check-in și check-out (trebuie doar să lăsați cartela la recepție, fără alte formalități), drinks at the bar 24/7, workspace, securitate sporită prin facilitarea accesului la etajele unde se află camere doar cu cartela de la cameră. Pe scurt, 2019. Sunt curios cât va dura până vom vedea asta și în România.

INNA – Si Mama (from the album ”YO”)

2. THE FOOD

Mâncarea este… absolut delicioasă! Am văzut foarte multe restaurante cu specific asiatic. Dacă știe cineva care-i faza să-mi spuneți și mie. Ruben?

Mi-a spus Tibi înainte să plec că trebuie să încerc un ștrudel bun. Citez.

STRUDEL DE LA AIDA DE PE COLT DE LANGA STEPHANsdom BEST STRUDEL EVER DE LA MAMA LUI DE ACASA EVER EVER CEL MAI SUPER BUN.

Nu l-am încercat, că am uitat. Dar poate îl încercați voi. În altă ordine de idei, mi-am făcut o listă de restaurante pe care să o las aici, pe blog, pentru cititorii gurmanzi. Însă am renunțat la ea în momentul în care am descoperit restaurantul perfect, la care aș mânca non-stop dacă ar fi să refac acest trip. Este vorba de OBEN, care e destul de aproape de hotelul Ruby Marie (ca să vă faceți o idee de locație), undeva pe la etajul 3 al unei clădiri (de aici rezultă, din nou, un view savuros). A fost cea mai bună masă pe care am luat-o, culmea, la cel mai mic preț (în jur de 10€ un dish, ceea ce este puțin pentru Viena).

3. THE ARCHITECTURE

Dacă mă urmăriți pe Instagram, probabil ați văzut că obișnuiesc să pun (aproape) zilnic poze de tip #INSPO de pe Pinterest. Cât timp am fost în Viena, am avut parte de aceste surse de inspirație in real life. O să vă las mai jos două poze ca să vedeți exact despre ce vorbesc.

Și nu, nu am fost la grădinile X sau palatul Y. Pentru că nu îmi place să mă îngrămădesc cu toată lumea să văd ceva ce oricum e mainstream. Prefer să mă plimb, fără Google Maps sau mai știu eu ce (pe care îl folosesc doar ca să mă întorc la cazare) și în momentul în care ajung lângă ceva care îmi atrage atenția să caut să văd ce e. Și vă recomand și vouă să faceți asta, fără să mai fiți stresați că trebuie să ajungeți în 5 locuri într-o zi. Sunteți în vacanță, nu în press trip.

Puteți vedea mai multe în postările aflate sub hashtag-ul #AGTakingOverVienna.